קניית דירה מיד שנייה

מלא את פרטייך ואחזור אלייך בהקדם לייעוץ!

רכישת דירה – דירה יד שנייה או דירה חדשה?

קניית דירה חדשה או דירה יד שנייה היא ללא ספק אחת מן ההחלטות החשובות שתוכלו לקבל בחיים, מדובר בהחלטה שתקבע את איכות החיים שלכם ושל משפחתכם לשנים הבאות. במאמר זה נסקור את היתרונות והחסרונות של כל אחת מן האפשרויות. כמו כן נסביר כיצד שמאי מקרקעין מנוסה יוכל לסייע לכם בתהליך הרכישה.

מהם היתרונות והחסרונות ברכישת דירה יד שנייה?

ראשית כאשר אתם רוכשים דירה יד שנייה, אתם בדרך כלל נהנים ממחיר זול יותר, יתרון נוסף הוא שאתם נכנסים לדירה קיימת. כלומר יש לכם אפשרות לראות בדיוק איך הדירה נראית לפני שאתם רוכשים אותה, אתם לא צריכים לחכות לתאריך המסירה של הקבלן. כמו כן אתם לא צריכים לסבול מעבודות שיפוצים. יתרון נוסף הוא האפשרות שאתם יכולים לדעת בדיוק באיזו שכונה הדירה נמצאת, אתם מקבלים דירה שנמצאת בשכונה מבוססת לא בשכונה שנמצאת בהקמה (כך תוכלו לבחון את מצב התשתיות). עוד נקודה שראוי להזכיר היא שסטנדרט הבנייה בעבר היה שונה, לכן תוכלו להנות מחדרים גדולים יותר מאשר בדירות חדשות.

החסרונות בדירות ישנות בישראל הן כמובן התשתיות, היות שהפיקוח על הבנייה היה רופף יותר בשנים עברו, אפשר לראות שישנן בעיות תשתית רבות בדירות ישנות. לעיתים מדובר בתקלות יקרות מאוד, בהחלט מדובר בגורם שצריך לקחת אותו בחשבון בעת רכישת הדירה. חיסרון נוסף הוא שלא בכל דירה ישנה ישנו ממ"ד, כי התקן בישראל חייב לבנות אותם רק משנת 1991, לכן בחלק מן הדירות הישנות תצטרכו להסתדר בלי ממ"ד, מדובר בהיבט בטיחותי שצריך לקחת אותו בחשבון.

מהם היתרונות והחסרונות ברכישת דירה חדשה?​

היתרון הגדול ביותר שהוא שאתם נהנים מסטנדרט בנייה מודרני, תוכלו להנות מתשתית חדשה ואיכותית – מהחשמל ועד למערכות הביוב. כמו כן תוכלו לקבל הכנה לבית חכם ואפשרויות מתקדמות נוספות. אבל היתרון הגדול ביותר שתוכלו לקבל ברכישת דירה חדשה הוא העובדה שאתם נהנים מבניין מודרני, במקרים רבים הוא כולל חדר דיירים, חדר כושר ואפילו בריכה, מעבר לכך תקבלו מערכת אבטחה מתקדמת בלובי הכוללת מצלמות וחיישנים.

חשוב לזכור שכאשר אתם רוכשים דירה חדשה אתם נמצאים בעמדת כוח מול הקבלן, הוא יציע לכם אפשרויות שדרוג לדירה ותוספות שונות, מחסן חנייה וכדומה, ואתם תוכלו לנהל מולו משא ומתן, מדובר באפשרות שלא קיימת ברכישת דירה יד שנייה. שברגע שאתם רוכשים את הדירה מהקבלן יש לכם אחריות, בדרך כלל מדובר באחריות של מספר שנים לגבי ליקויים, מדובר בנקודה שחשוב להתעכב עליה בעת רכישת הדירה. בדקו היטב מהם הליקויים שהקבלן מוכן לקחת עליהם אחריות.

ישנם כמה חסרונות לרכישת דירה מקבלן, החיסרון המשמעותי ביותר הוא המחיר- בדרך כלל אתם תשלמו מחיר גבוה על הדירה. חסרון נוסף הוא העובדה שאתם צריכים לחכות לדירה (במקרים רבים ישנם עיכובים במסירה), בנוסף אתם לא יודעים איך בדיוק תראה הדירה לאחר עבודות הגמר.

רגע לפני שאתם רוכשים את הדירה, כדאי לכם להתייעץ עם שמאי מקרקעין מקצועי

משרדינו – לאון פנקס שמאי מקרקעין, ישמח לספק לכם שירות מקצועי ואדיב, תוכלו לקבל סל בדיקות מקיפות לנכס. לאחר מכן תזכו לקבל חוות דעת של שמאי מקרקעין מוסמך, חוות הדעת היא מסמך משפטי שאפשר להשתמש בו בבית המשפט במקרה הצורך.
המשרד שלנו מציע לכם סל בדיקות נרחב לנכסים לפני ואחרי רכישה, חשוב לנו להדגיש, כל הבדיקות שאתם מקבלים מאיתנו הן אובייקטיביות בלתי תלויות. אנו דוגלים בשקיפות מלאה- כדי שאתם תוכלו לבצע את הרכישה בצורה בטוחה ובשקט נפשי לאורך הדרך. זכרו הערכת השמאי לדירה זהו כלי שאתם יכולים לנצל אותו בעת המשא ומתן.

אלו הם חלק מהשירותים שתוכלו לקבל ממשרדינו: ​

  1. בדיקת בעלות על הנכס – מדובר בבדיקה קריטית, במיוחד שאתם רוכשים דירה יד שנייה, נערוך בשבילכם בדיקה בנוגע לזהות הבעלים של הנכס. בדרך זו נמנע התחזות ונמנע ממכם עוגמת נפש. לאחר מכן מבצעים בדיקות של משכון ושעבוד – כך תוכלו לדעת שאין שעבודים או עיקולים על הנכס, בדיקה מוקדמת תחסוך לכם זמן וכסף רב.

  2. בדיקת היטל השבחה – אומנם לא צריך לשלם היטל השבחה כאשר רוכשים דירה, אבל באמצעות בדיקה מקיפה של שמאי מקרקעין תוכלו לדעת שבעל הנכס שילם את היטלי ההשבחה הדרושים, כך תוכלו לדעת שאתם מקבלים נכס ללא חובות.

  3. בדיקת תוכנית פיתוח אזורי – כאשר אתם רוכשים דירה במיטב כספכם, אתם רוצים לדעת שמדובר בהשקעה נכונה לטווח הארוך. בדיקה מקצועית תבדוק אם ישנן תוכניות פיתוח לאזור כגון: הקמת כבישים, תחנות רכבת, עבודות תשתית ואזורי מסחר ותעשייה. לכל אחד מן הגורמים האלו ישנה השפעה על ירידת ערך הדירה או עליית ערך הדירה.

אנו גאים לספק שירות אמין ואיכותי ללקוחותינו כבר עשרות שנים.
אתם מוזמנים לפנות אלינו בכל שאלה הנוגעת לשמאות, נשמח לספק לכם ייעוץ ראשוני והכוונה.

מלא את פרטייך ואחזור אלייך בהקדם לייעוץ!