חוות דעת לבתי משפט

מלא את פרטייך ואחזור אלייך בהקדם לייעוץ!

הנכסים והמקרקעין שבבעלותכם לא רק דורשים מכם השקעה כספית גדולה בתחילת הדרך, אלא גם השקעה רגשית ונפשית לא קטנה. בין אם מדובר בירושה, נכס שנקנה על ידכם או ביחד עם בן או בת הזוג, לעתים תידרשו להגיע לבית המשפט על מנת לפתור מחלוקות מסוימות בעניינו. במקרה של הגעה לבית משפט בנושאים הנוגעים לנדל"ן, חשוב להגיע ערוכים כמיטב יכולתכם. כאן דרוש שמאי מקרקעין איכותי ומקצועי שייצג את הצד שלכם בסכסוך.

מתי צריך חוות דעת לבית המשפט?

חוות דעת לבית המשפט תינתן במקרים שבהם מדובר בסכסוך על נדל"ן ומגרשים, למשל בגירושים בין בני זוג או בפירוק שותפות כללית, פירוק שותפות בין חברות, חלוקת ירושות משותפות על נכס, ירידת ערך דירה, הוכחת שווי הנכס לפני רכישה או כונס נכסים, תביעות של פגמים בבנייה ואף תביעת המדינה בגין הפקעת הקרקע. ישנם מקרים נוספים בהם תזדקקו לחוות דעת מקצועית של שמאי מקרקעין ולכן חשוב להתייעץ עם משרד שמאות מקרקעין לפני קבלת החלטות והגעה לדיון עצמו.

קודם כל חשוב להבין למה אתם זקוקים – אז מהי חוות דעת לבית המשפט:

חוות דעת לבית המשפט היא הערכה לשווי הנכס מטעמכם, ותפקידו של שמאי המקרקעין לספק אותה. שימו לב שעל שמאי המקרקעין להיות בעל השכלה אקדמית, לעמוד בבחינות מועצת שמאי המקרקעין ולעבור התמחות בת שנה. 
הערכת שמאי לדירה מתבצעת בהתאם לפרמטרים שונים כמו מיקומו, גודלו ומצבו של הנכס, והיא תקפה משפטית כך שתוכלו להגיע איתה לדיון בבית המשפט. מכיוון שמדובר במסמך משפטי, על שמאי המקרקעין לנמק את מסקנותיו, להיות נאמן למציאות כפי שהיא משתקפת ולהיות מסוגל להצדיק את חוות דעתו בצורה מיטבית וכן להסביר את לבטיו אם נכתבו כאלו בחוות הדעת.

עליכם להתכונן לכך שהצד השני בדיון עלול להשתמש גם הוא בשירותי משרד שמאות מקרקעין, וייתכן כי חוות דעת זו תהיה מנוגדת לחוות הדעת שתביאו אתם. עוד ייתכן כי בית המשפט עצמו יחליט למנות שמאי מקרקעין מומחה על מנת לקבל חוות דעת שלישית. אין זה אומר שחוות הדעת השלישית היא זאת שקובעת, ויש לזכור שהכל נתון לשיקול דעתו של בית המשפט. לכן, כדאי לבחור בזהירות ובחוכמה את משרד שמאות המקרקעין שיספק לכם את חוות הדעת לבית המשפט ולמצוא משרד שמאות מקצועי ובעל ניסיון

איך לבחור משרד שמאות מקרקעין לחוות דעת?

בניגוד לשמאות דירה רגילה, אותה מבצעים לפני רכישה של נכס חדש או לפני קבלת משכנתא מהבנק, חוות דעת לבית המשפט היא מסמך משפטי בעל תוקף מחייב, ולכן על השמאי המעריך את הנכס להיות בעל רקע עשיר בתחום המשפט ולהיות בקיא בחוקים הרלוונטיים לתחום הדיון הספציפי שלכם. ככל שחוות הדעת לבית המשפט תכתב בצורה מקצועית יותר על ידי שמאי מקרקעין עם ניסיון וידע בתחום, כך הסיכויים שלכם לנצח בדיון גדלים. מומלץ, אם כן, לבחור במשרד שמאות מקרקעין שהתנסה בעבר בכתיבת חוות דעת לבתי משפט ומומחה בתקדימים שהתרחשו בין כתלי בית המשפט בתחום הרלוונטי לדיון שלכם.

אבל זה לא מספיק, אז למה עוד חשוב לשים לב?

במקרים מסוימים בהם יראה בית הדין לנכון, שמאי המקרקעין יכול להגיע לדיון בעצמו ולהעיד מטעמכם על הערכת הנכס. לכן חשוב לבחור במשרד שמאות מקרקעין שיש לו ניסיון בנתינת עדות בבתי משפט, כך שהשמאי שילווה אתכם ידבר ברהיטות ובביטחון מול השופט וייצג את הצד שלכם בצורה הטובה ביותר. איש לא רוצה לראות את המומחה מטעמו מגמגם על דוכן העדים או לא מסוגל לענות לשאלות השופטים.

חוות דעת לבית המשפט "לאון פנקס שמאות מקרקעין"

במשרדנו ישמחו לספק עבורכם חוות דעת מקצועית ומדויקת עבור בית המשפט. כתיבת חוות הדעת, כמו כל שאר השירותים שלנו, נעשית בשילוב של מומחיות, מיומנות וניסיון עשיר, כך שתוכלו להגיע רגועים לדיון בבית המשפט. במידת הצורך, שמאי המקרקעין כותב חוות הדעת יגיע לבית המשפט לנתינת עדות בצורה איכותית ורהוטה. נשמח לסייע לכם לאורך כל התהליך, החל משיחת הייעוץ הראשונית ועד סיום הדיון בבית המשפט.

מלא את פרטייך ואחזור אלייך בהקדם לייעוץ!